Duktig jag är på att hitta på rubriker:P

Hej!!

Jaha, idag har jag varit på ridutagningsprov med Ladde till ett gymnasium. Åkte runt åtta och hemma runt halv fyra så det blev en hel dag.

Det var i Rättvik vi var och deras framtidsplaner om byggnader och stall låter väldigt trevligt när vi fick en rundtur inom verksamheten!

Iaf så när vi kom dit fick vi stalla upp Laddis i en box vilket han tyckte var jätte intressant. Till råga på allt var det en tjock bädd och rent spån över. Ladde var så jätte duktig och krafsa upp HELA bädden och rulla och rulla och åter igen rulla-.- Jag som hade borstat så och knoppat manen...menemen.

Jag blev intervjuad och lite annat spännande och så fick vi lunch där också.

Min grupp red sist efter lunch. Vi tog ut Ladde ganska tidigt och borsta o höll på. Sen skritta jag länge ute också. Det tyckte han var jääättespännande för det var typ traktorlektion eller något liknande så han gcik väl och trippa och pep lite tills det kom en annan häst och då orkade han inte längre XD

När vi kom in i ridhuset skulle vi rida på som om vi tränade för oss själva och hur vi gjorde m.m.

Energin hos Ladde gick i vågor även stelheten och jag vet att vi kan så mycket mer men vi jobba på:)

Jag försökte få med det mesta, Öppnor, slutor, skänkelvikningar, förvänd galopp, ökningar och massa mer.
det gick väl...neutralt, vissa saker bättre än andra.

Sen bad de oss att göra olika övningar och vid den tiden hade Ladde gett upp på livet XD nej, men han var lite trött och orkade inte riktigt bära sig och så men han var duktig ändå.

Det var något fruktansvärt varm i ridhuset och Ladde vart svettig även om han är klippt.

Sedan fick vi säga hur vi tyckte att det hade gått och så och sen åkte vi hem!

När vi var hemma fixade vi fort i stallet och Ladde fick äntligen komma ut i en hage full med snö!

Det var väl min dag i stora drag;)


Min lille pluppis<3

/Sandra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0