Godnatt!

Godkväll!

Idag bar det iväg till ridhuset för att träna för A-M, jag kan väl säga att det gick OK.

Ibörjan när jag red fram var han lite halvlat och stel, som vanligt då, hehe. Det ville inte riktigt släppa sen när A-M kom heller men vi jobbade på.
 
Vi började med galoppen och hade honom i en lite rundare form. Öka och minska på volten och det gick väl..neutralt. Vi har blivit mycket bättre på det och jag och Ladde orkar utan att bryta av i minskningarna (Y).

Efter det gjorde vi öppnor och slutor, vilket sket sig totalt enligt mig då han var så stel och trög och hade lite för mycket egen vilja;) efter lite nötande gick det lite bättre.

Vi fortsatte sedan med att ha honom på en volt och ha honom i sluta på volt vilket var sååååå HÄÄÄR jobbigt tyckte Laddis, men han kämpade på, hyffsat;) när vi fick till det på volten så red vi ut från volten i Diagonalsluta och det gick, det var väl ingen fin, men det gick:D nu måste vi träna på.

Vi övergick sedan till galopparbete och gjordeett litet fyrkantspår från B och vända upp till C om någon fattade. Iaf sen så galopperade vi saaakta och galopperade endast på Medellinjen och kvartslinjen. Han fick vända på baken rejält men Ladde var så ducktig så!

Fick till några fina lägningar i traven också!

Sen travade jag av och hoppade av och skritta honom:)

Lite bilder från ett eländigt pass som slutade i endast galopprejs på åkern;)






/ Sandra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0