Hola!

Tjenare!

Orkade inte blogga igår, såååå nära till jullov nu ju!! imorgon slutar man:D överlycklig typ!

Gårdagens ridpass var sisådär lite galet...

Det började med att jag tog in Anton från hagen och Ladde blev kvar själv. Då hör jag hur det brakar till bakom mig och Ladde hade självklart börjat med sina bravud bocksprång på stället, han studsa och studsa och studsa...
Det kändes då säkrare för mig att ta på det lite starkare bettet XD vilket var tur.¨

Vi red runt ålderdomshemmet och sen en stund på åker så han fick pulsa lite i snön.

Väldigt pigg var han i början men på ett possetivt sätt så jag släppte iväg honom på kyrkogårdsvägen vilket han tyckte var jätteroligt. Specielt när jag manade på honom lite extra, men då gjorde han bara ett sånt där litet roligt bocksprång;)

Sen på vägen hem uppför några korta backar började han med sina kast framåt i galoppen... kasta sig framåt oavbrutet hela backarna-.- sen när vi var uppe och jag skulle trava av honom drog han ivög på exakt samma ställe som han brukar...och jag blev så arg! därför red jag lite extra på åker där han fick galoppera av sig i snön.

efter det var han nöjd;)

Lite vinterbilder sen förra året.


Nu ska jag dra mig ner till stallet och bara pyssla om honom idag:)

/Sandra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0